Dersin Adı | Aksesuar Hazırlama Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATU 225 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere ayakkabıda kullanılan aksesuarları tanıma ve üretim sürecinde aksesuar tercihi yapabilme yetisi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, farklı ayakkabı modellerine özel aksesuar üretimi ile ilgili bilgileri içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ayakkabı, aksesuar kavramlarının açıklanması | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. Sf 12- 28 |
2 | Ayakkabı tip ve kullanım alanlarına göre aksesuar kullanımı | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. Sf 30-55 |
3 | Aksesuar seçiminde kriterler | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. Sf 55-102 |
4 | Kullanılan aksesuarların incelenmesi | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. Sf 55-102 |
5 | Aksesuarlarda kullanılan malzemeler | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. Sf 55-102 |
6 | Örnekleme ilişkilendirme | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
7 | Numunelere göre aksesuar tasarımı | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
8 | Ara Sınav | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
9 | Aksesuar çizim çalışması | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. Sf 105-175 |
10 | Materyal araştırma | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
11 | Aksesuar yapımı | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
12 | Aksesuar yapımı | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
13 | Genel düzeltmeler ve incelemeler | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
14 | Yapılan örneklerin ayakkabılar üzerinde incelenmesi | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
16 | Final |
Ders Kitabı | Gürsoy Naskali Emine, Ayakkabı Kitabı, Bayrak Matbaası, İstanbul, 2007. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 17 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 99 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. | X | ||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. | |||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest